Sommarjobb

Botkyrkabyggen erbjuder 100 ungdomar i åldern 16-18 år jobb under sommaren. Sommarjobbarna anställs via Botkyrka kommun och arbetar i ett av Botkyrkabyggens områden under 3 veckor. Botkyrkabyggen anställer 4 handledare som arbetar hela sommaren och varje handledare tar emot 10 sommarjobbare i taget under 3 veckor. I varje område arbetar 3 olika grupper med sommarjobbare från juni till augusti.

Arbetsuppgifterna varierar utifrån vad som behövs för att hålla Botkyrkabyggens områden rena och välskötta. Förutom att plocka skräp, rensa ogräs och sköta om utemiljöer kan det vara målning, enklare reparationer med mera.

LÄS MER OCH ANSÖK

Du som är skriven i Botkyrka och är 16-18 år kan söka sommarjobb genom kommunen. På Botkyrka kommuns hemsida kan du läsa mer och där hittar du också en länk där du kan söka jobb.